Kwalitatieve leads

Draag aantoonbaar bij aan de bottom line met Inbound marketing.

Flywheel

Begint bij strategie

Met Inbound Marketing help je je klanten door hun proces heen met behulp van content. Daarvoor moet je wel je markt en primaire persona goed kennen. In een aantal sessies samen helpen we je dit vastleggen.

Dat vertalen we door in een marketing, sales en/of service strategie voor jouw organisatie. Dat heeft een groeiplan.

Over al je kanalen heen

Leads komen niet vanzelf. Ook niet als je waardevolle content hebt. Daarom helpen we je om al je digitale kanalen maximaal in te zetten. Met quick wins of geavanceerde tactics. Afgestemd op je groei-ambitie.

Dat is geen communistisch 5-jarenplan, maar een commerciële roadmap. Leidend zijn je targets en resultaten, maandelijkse kijken we samen welke KPIs het meeste aandacht behoeven en passen de tactics daarop aan. Het resultaat telt.

Flywheel met kanalen
HubSpot

Met HubSpot

Stop je energie in klanten, niet in heen-en-weer rennen tussen systemen. Daarom adviseren we HubSpot, dat is een CRM-platform dat je marketing, sales en service-proces ondersteunt. En als een kei past bij organisaties die willen groeien!

 


Hoe gezond is jouw funnel?

Benchmark hier je conversie en leer aan welke knoppen je kunt draaien.

 

Vaak gestelde vragen

Deze termen worden door elkaar gebruikt voor hetzelfde. Strikt genomen volgt Inbound Marketing het koopproces en wordt gebruikt voor lead generatie. Content marketing zou je een bredere term kunnen noemen die ook ingezet wordt voor branding of demand generation.

Een MKB-organisatie besteed gemiddeld €2.000-5.000 per maand aan Inbound Marketing. Dit hangt vooral af van de hoeveelheid content die je maakt. Wat weer samenhangt met het aantal markten dat je bedient en de complexiteit van het koopproces.

Gemiddeld ligt dit tussen de 1 en 3 maanden. Als je al bestaande content hebt en advertenties kunt inzetten dan kun je snel gaan. Als er nog veel gedaan moeten worden dan is 3 maanden realistischer. Inbound Marketing is een lange termijn strategie, dus van succes of falen kun je meestal pas na 1 jaar spreken.

Reken een halve tot een hele dag per week als je een Inbound Marketing doet samen met een externe partner. Wanneer je alles zelf doet ben je snel 2-3 dagen per week kwijt.

Sparren over jouw situatie?